23: kvällsnöjen.




Visste ni att fjärilar smakar och luktar med fötterna, att en ankas kvackande inte ekar, fallande kokosnötter dödar fler människor är vad hajar gör, att Titanic var det första skeppet som skickade SOS, att sengångaren sover bort cirka 80% av sitt liv? Visste ni att varje droppe havsvatten innehåller en miljard guldatomer? Att citronen inte längre växer ute i det fria? Att vårat solsystem är 4,5 miljarder år gammalt.
Det är sådant här som jag lägger tiden på när natten sakta rör sig mot mig och jag är så fullkomligt uttråkad. Har satt upp stora bokstäver på väggen som formar BE HAPPY, och det börjar bli rätt så hemtrevligt i mitt rum (det börjar bli ett Nora-rum). Men bor fortfarande i ett lådland.


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0