11: "denna dag tillhör mig" eller "ja må hon leva"








Igår klev jag in i "vuxenvärlden" och blåste ut ljusen för min artonårsdag. Jag fick en två tre födelsedagssånger efter tolvslaget; befann mig på en efterfest hemma hos syster (där man målar akryltavlor och fäktas med machetes från Karibien) och drack öl tillsammans med skratt och kramar. Fick en taxiresa hem vid två och somnade så fort jag lade huvudet mot kuddens sövande mjukhet. Vaknade av ännu mer sång, denna gång av min mamma som tillsammans med hundarna smög in på mitt rum med en liten tårta, ljus och en korg med presenter. En liten hög med paket inslagna i grodpapper och packpapper från flytten. En italiensk tvål som antagligen aldrig kommer att tas ur det fina omslaget, doftljus, teblommor och en tekopp med tillhörande lock.
I skolan utspelade sig ett lyssnarprov i musikhistoria som jag tror det gick helt okej på, fast egentligen gick det nog åt helskotta. Vi lyssnade på sex stycken klassiska stycken som man skulle sätta epok, kompositör och stilbeskrivning på. Det var mysigt att börja dagen på det sättet. Även om det gick dåligt så fick jag halvsova till klassisk musik i nittio minuter. På kvällen satte vi oss på O'connors och drack varsin öl, älskar den puben.

Elefanten på de första fotona gav jag mig själv iförrgår när jag var som mest sorgsen. Han heter Ben och har hy lika slät och len som porslin.

Kommentarer
Postat av: elin

ben är vacker.

2011-05-20 @ 13:43:57
URL: http://wastedmind.blogg.se/
Postat av: Lisa

Grattis! :)

2011-05-20 @ 16:11:54
URL: http://lisbom.blogg.se/
Postat av: Danni.

joo förresten, det är så att jag tänkte lägga till alla bloggar jag följer i min länklista, är det okej om jag lägger till dig? ♥ tänkte det är bäst att fråga innan, fniss

2011-05-27 @ 16:25:42
URL: http://ohnightdreamer.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0