8: dödens kalla hand.




Igår, 17e maj 2011, försvann Sheik ur denna värld. Pojkvän skulle plantera om deras blomma och jag passade på att titta till hur hon mådde. Hon har nämligen legat trött på samma ställe i någon vecka eller två. Jag fann en slocknad drakkropp. Antagligen har hon vilat där och väntat på att Liemannens kalla hand ska hämta henne. För hon visste väl, att nu var det dags. Jag vet inte om det var en sjuka eller bara ålder som var orsaken; senast hon åt var i Februari, innan dem blev mina. Jag har gång på gång försökt få henne att äta, men alltid blir mössen totalratade. Men jag försökte.
Hon begravdes där björken stod förut, tillsammans med sorgetårar och en blåklocka i en plåtlåda med Lilla björn och lilla tiger-motiv. Åh vad jag kommer sakna henne, mitt söta lilla trassel.

Om jag hade haft alla mina kläder till hands hade jag burit svarta kläder idag. Men nöjer mig med den svarta paschminasjalen som visas på andra bilden. Den hon gärna myste i.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0