26: är det den globala uppvärmningen som skriker på oss?



Jag lider av värmeslag solsting huvudvärk någonting. Det känns som ett gigantiskt växthus har slukat oss. Vi är fast i den tropiska hettan och snart kommer väl malariamyggen för att äta upp oss också.
Imorgon tar folk studenten. Jag önskar så att jag vore en av dem, att få vinka farväl till de gamla, utnötta skolhusen och istället stega iväg mot framtidens äventyr.
När jag slutar skolan vill jag resa, eventuellt bo utomlands ett år eller två. Jag tänker på USA eller Italien. Där jag har släkt och iallafall lite minnen ifrån. Helst USA, i washington eller New Jersey skulle jag placera mig och få uppleva deras kultur morgon till kväll.
Jag vill plugga på någon slags konsthögskola också, utvecklas ännu mer och försöka utmärka mig i barnboksförfattarnas värld. Det är ju det jag vill göra, det jag har drömt om så länge. Jag existerar för att skapa. Det är synd att det är så svårt att försörja sig på det.

Jag ska se världen och måla tavlor i en ljus ateljé, jag ska leva i nuet och ta vara på alla fina stunder. Och såklart en katt som trogen vapendragare.
Men i slutändan bor jag nog i någon liten lägenhet i Sverige iallafall, räknar mina dagar och njuter av den nordiska miljön. Vi har det väldigt bra ändå.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0